fredag 11. august 2017

Analoge stjerner

I juninummeret av Ett trykk hadde jeg en artikkel med fokus på bevisste fargevalg under kortlagingen. Jeg bruker bevisst fargeteori på kortene mine, og dette kortet er et av kortene fra artikkelen. 
På dette kortet har jeg brukt analoge farger. Analoge farger er farger (gjerne tre) som ligger ved siden av hverandre på fargehjulet. De skaper ofte veldig rolige og balanserte design og er enkle å jobbe med.

Jeg startet med å blende tre farger distress ink på hvit kartong. Med stick-it på baksiden stanset jeg ut stjernedieen fra Papirdesign og gjorde mitt beste for at bitene ikke skulle komme helt fra hverandre når jeg tok bitene ut av dieen. Jeg stanset også ut en i hvit med stick-it bak og en i hovedkartongen som hele stjernepuslespillet mitt skulle plasseres i. 

Med alle bitene satt sammen til et slags bilde svertet jeg kantene på hovedpanelet lett med distress ink og satte det på lave 3D-puter på en hvit base. Jeg stemplet en enkel tekst med VersaMark og distress ink på et banner og satte på noen enamel dots. De pynter opp og drar samtidig øyet til teksten, en ganske effektiv måte å lage fokus på på et kort som er ganske enkelt. 

Dette kortet og flere med andre fargesammensetninger basert på fargeteori finner du altså i juninummeret av Ett trykk. 

Vinn gavekort!
Vi syns det er så hyggelig med tilbakemeldinger fra dere og setter stor pris på at 
dere følger oss. Hver måned fremover kommer vi derfor nå til å foreta en trekning blant 
alle som har lagt igjen kommentarer i bloggen vår den aktuelle måneden. Vi 
trekker en tilfeldig vinner den siste dagen i måneden og vinneren får et gavekort på 
300 kr i nettbutikken vår. 


Kreativ klem fra Elin og resten av Ett trykk-jentene.

13 kommentarer:

  1. Så enkelt, men så utrolig fint :-)

    SvarSlett
  2. Dette kortet la jeg godt merke til i bladet.
    Så friske farger og liker denne enkle stilen på kortet

    SvarSlett
  3. Sååååå Kult!.. Utrolig va man kan gjøre med Distress farger og en dies altså! Imponert over resultatet..

    SvarSlett
  4. Trevlig ide'. Enkelt och snyggt!

    SvarSlett
  5. Du er en mester i CAS stilen! Stilig kort :)

    SvarSlett
  6. Endnu et enkelt men utrolig flot kort her. Jeg beundrer jer, der virkelig formår at få så smukt et resultat. Læste godt om det i bladet, og det er bare sååå flot i lækre farver.

    SvarSlett
  7. stilige farger, et nydelig kort.

    SvarSlett
  8. Utrolig stilig!! Du har blitt helt rå på CAS!

    SvarSlett