mandag 23. mars 2015

Vi jubilerer - utfordring 26 Elin Venge


Av og til er det greit å lage noe annet enn de vanlige 15x15-kortene. Elin har funnet inspirasjon i denne artikkelen:




...



I dag kommer utfordringen fra desemberutgaven for 2013. Elizabeth hadde skrevet en artikkel med tutorial på dette snedige brettekortet. Brettingen er så enkel og kjapp at kortet nesten lager seg selv. Sånt liker vi! Jeg har brukt god, gammel Bazzill Vanilla til basen på kortet mitt, preget og brettet etter tutorialen til Elizabeth og punchet hjørnene og hele kanten rundt med Vintage Lace Punch Around the Page-punchene til Martha Stewart (si det ti ganger fort!). Jeg skar til Bazzill Stonehenge til de grå feltene mine og til matter bak motivet og mønsterarkene fra Ska vi ta en fika?-kolleksjonen til Maja Design. Arkene Söders höjder og Hemgjord saft passet utmerket til druene i motivet mitt og de lilla blomstene jeg har satt på.

Motivet kommer fra JustINKlined og heter Wine and Grapes. Jeg har printet det ut i 15% fargestyrke fra Photoshop og fargelagt det med Copics med no-lines-teknikk. Da motivet var ferdig fargelagt la jeg en maske over og airbrushet veldig svakt rundt med B0000. Tallene har jeg stanset ut med Santa's Workshop-alfabetet til Quickutz av det ene mønsterarket, dekket dem med et tykt lag Glossy accents og limt dem på hovedpanelet foran på kortet. Jeg har fjernet midtstilkene på de lilla sweetheartblomstene fra Wild Orchid Crafts og erstattet dem med perler, jeg syns det ser bedre ut enn den lille gule klumpen som opprinnelig er der! Jeg har også pyntet opp litt ekstra med perler rundt blomstersamlingene mine, en god blanding produsenter med Kaisercraft, Storyteller, Melissa Frances og Papirdesign representert.

Innsiden har jeg laget meget enkelt. Jeg stemplet et bursdagssangstempel fra Stempelglede med Wet Cement blekk fra Hero Arts på Classic White Smooth kartong fra Bazzill og la dobbel matte bak i Stonehenge-kartong og Vanilla.

Kortet mitt spriker litt når det ligger flatt, men jeg syns ikke det gjør noe. Her ser du også at tagen som holder kortet lukket egentlig er et kort i seg selv, med god plass til personlig hilsen inni.

Til slutt viser jeg frem fargene jeg har brukt på motivet mitt. I tillegg til fargene over har jeg brukt V97 og R54, som er farger jeg har laget selv ved hjelp av tomme tusjer og refiller. 

Prøv deg på et slikt "brett og smett"-kort da vel. Det var veldig enkelt å lage - og ikke minst gøy med noe som er litt annerledes enn vanlig, flate 6x6"-kort!

Stor klem fra Elin

4 kommentarer:

  1. Får ikke frem noen av bildene :-(

    SvarSlett
  2. Nå håper vi alt vises som det skal :)

    SvarSlett
  3. lurer på om man må lage ett firkantet brett å smett kort ? eller kan man lage en litt anen variant ?

    SvarSlett